インフラ系SEの技術メモ

雑なエンジニアが低信頼性のメモを書いています。参考程度にとどめてください。

(AWS)AWSアカウントの請求額の減額交渉

クラウドの請求額に不明点がある場合

サービスの落とし忘れなどがある場合、サポートに「こういう理由で使ってないのに費用請求されている」と伝えると交渉が可能です。
以下がテンプレートのようで、その質問事項に対して回答をしていきます。

1. Have you terminated all the resources incurring unwanted charges? (Please confirm with a yes or no)
2. How long did it take for you to notice the spike in billing and how soon after did you contact us?
3. What are you actively doing to prevent this from occurring again?
4. Could you provide us with a breakdown of the unintended charges? - What dollar amount are you requesting to be adjusted?
5. Is there a specific reason that is preventing payment of the charges?
6. A detailed use case explaining why this amount needs to be adjusted? (Please answer this in as much detail as you can so that I can forward this information to our specialized team for review.)

というわけで「再発防止としてアラートセットするから今回は見逃して」や「CloudTrailでちゃんと使っていないログも出せる」とアピールをしましたが、結局は費用が実費ではなくクレジットとして持っていたポイントなのでサポートではなく別のところに問い合わせてとたらい回しに。

Tere are no actual charges we cannot proceed with the billing adjustment request. In this case, you can contact your credit provider to ask if there is an option to request more credits.

結論としては「クレジットで与えたものは減額検討不可」とのこと。
というわけで、クレジットで精算可能な場合は止め忘れに伴う減額交渉はできないという点は覚えておくと良いかと思います。